loading

Tech 2 - diagnostyka Twojego Opla

 

TECH 2
DIAGNOSTYKA OPLA


od 
122 zł
 

Jeśli zapaliła nam się na desce rozdzielczej Opla taka lub podobna lampka (Check engine)...

 

może to oznaczać, że komputer samochodu wykrył usterkę, najczęściej związaną z elektroniką silnika. Jeśli dodatkowo palącej się lampce towarzyszą anomalie w pracy silnika (trudno uruchomić silnik, falują obroty, silnik traci moc lub sam gaśnie), sprawa jest szczególnie poważna.

 

 

Serwis Dixi-Car proponuje diagnostykę układu OBD2 (OBDII) urządzeniem Tech 2:

 

od 122 zł - nasz mechanik podłączy Twój samochód pod komputer diagnostyczny Tech 2 i odczyta błędy zapisane w pamięci sterownika w Twoim samochodzie. Do Ciebie będzie należała decyzja, czy usuwać ew. znalezione usterki w serwisie Opel Dixi-Car.
 

 

 
Cena (serwis w Raszynie) 
Cena (serwis w Radomiu) 

  • Odczytanie błędów z komputera pokładowego urządzeniem Tech, Tech2 lub MDI
  • Postawienie wstępnej diagnozy na podstawie wskazań Techa, przekazanie informacji klientowi

150 zł

122 zł

 


 


 


Jak się zapisać na diagnostykę Tech 2?

 

 
 


 


Dlaczego pali się kontrolka "Check engine" Kontrola silnik?

 

  • Coś nie kontaktuje - często nie kontaktuje styk w jakiejś złączce - wiek auta, sól z dróg, utlenianie się styków mogą powodować anomalie w pracy elektroniki samochodu i zapisywanie błędów w układzie OBD2. Nasz elektromechanik na podstawie kodów z Techa i swojego doświadczenia określi miejsce, które nie kontaktuje
     
  • Uszkodzony czujnik - narażone na wysoką i ciągle zmieniającą się temperaturę pracy czujniki temperatury i sondy lambda; silne "przeciągi" - przepływomierze; temperaturę i substancje ropopochodne - czujniki obrotów wału korbowego i wałka rozrządu - wszystkie one czasem odmawiają posłuszeństwa. Awaria jednego z czujników to częsta przyczyna błędów w sterowniku pojazdu. I tu niezastąpiony okazuje się komputer diagnostyczny Tech lub MDI (nowsze modele) plus doświadczenie mechanika
     
  • Uszkodzony element wykonawczy - zawór EGR, zawór podciśnieniowy to ulegające awariom elementy, w których wykryciu pomoże skorzystanie z diagnostyki Techem 2.
     
  • Po wypadku - albo coś źle zmontowano, albo założono podzespół od innego rozbitka o tzw. innej identyfikacji (z zewnątrz taki sam, w środku inny)
     
  • Instalacje gazowe LPG - te montowane poza fabryką Opla mogą generować błędy. Podłączenie samochodu pod Tech 2 pomoże określić przyczynę problemu.
     
  • Zapchany filtr DPF w Dieslu. Ma dedykowaną kontrolkę Kontrolka DPF. Nie zawsze jej zapalenie świadczy o konieczności podłączenia samochodu pod Techa, ale czasem jest to jedyne wyjście, gdy filtr DPF jest mocno zapchany. Tech2 ma opcję wypalania zawartości przepełnionego filtra DPF.

 
 



Tech 2 - zdjęcia 
 

Tech 2 wyświetla parametryTech2 - komputer diagnostyczny

 



MDI - zdjęcia 
 

Komputer diagnostyczny MDIDiagnostyka MDI Opel

Komputer diagnostyczny MDI. Jest to następca Tech2. Stosowany do diagnostyki nowszych modeli Opel: Insignia, Astra IV, Meriva II, Zafira Tourer.






Dlaczego warto przyjechać na diagnostykę Tech 2?

 

  • Bo sami często nigdy nie namierzymy problemu - np. gdy jest on ukryty gdzieś głęboko pod maską, wewnątrz jakiegoś nierozbieralnego elementu. Nic nie gwiżdże, nie kapie, na pozór wszystko w porządku. Diagniostyka Tech 2 powie nam, gdzie szukać usterki.
     
  • Unikniemy niespodziewanych awarii w przyszłości - nawet gdy "tylko" pali się kontrolka "Check engine", a samochód jeździ normalnie, nie znaczy to, że nie będzie tylko gorzej. Najbliższej zimy możemy się o tym przekonać lub też w czasie wyjazdu na wakacje.
     
  • Oszczędzamy czas - na wizytę w serwisie poświęcimy np. 2 godziny. Po podłączeniu Tech 2 możemy mieć jasność, co jest uszkodzone.
     
  • Oszczędzamy środowisko - zaskakująco często problemy z zapalaniem czy pracą silnika skutkują dodatkowo zwiększoną emisją szkodliwych związków do atmosfery. Taki samochód może nie otrzymać stempelka do dowodu rejestracyjnego przy najbliższym przeglądzie w SKP.
     

 


 


Diagnostyka: Tech czy MDI?

 

  • Tech / Tech 2 - diagnostyka starszych modeli Opla, poczynając od Astry I, a kończąc na Oplach Vectra C, Astra III, Zafira B
     
  • MDI - diagnostyka nowszych Opli - Insignia, Astra IV, Meriva II, Zafira Tourer (a także starszych modeli (za pomocą aplikacji Tech2Win)